וינשטיין לנתניהו: "אני אתקשה להגן בבג"ץ על מינויו לשר של דרעי"

דוד לזר 2 Comment on וינשטיין לנתניהו: "אני אתקשה להגן בבג"ץ על מינויו לשר של דרעי"
8:32
28.04.24
חדשות קול חי No Comments on הכלה? צה"ל הגיב לשיגורים לעבר מירון בשני טילים בלבד

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שעות ספורות לפני השבעת הממשלה החדשה ופרסום חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטין כבר מעוררים את הסערה הבא.

ביום שני השבוע שלח ויינשטין שתי חוות דעת לראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא מינוי יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי למשרת שר הכלכלה. בחו"ד התייחס ויינשטין גם למינוי יואב גלנט לשר הבינוי.

ויינשטין כתב לנתניהו כי הוא יתקשה להגן בבג"ץ על מינויו לשר של דרעי, שריצה בעבר עונש מאסר, לדבריו, ניתן לפרש את המצב המשפטי ככזה שאינו מציב מניעה משפטית למינויו, אך יחד עם זאת הדגיש ויינשטין כי "מדובר בהחלטה המעוררת קשיים משפטיים, וזאת נוכח עברו הפלילי המכביד של דרעי והפגיעה באמון הציבור ובטוהר מידותיו של השלטון ובתקינות פעילותו, אשר עלולה להיגרם עקב מינויו של דרעי לשר".

בהמשך חוות הדעת כתב ויינשטין כי "שומה עליי להדגיש בפנייך כי יעלו קשיים בהגנה עליה", אמריה שיכולה לפתוח פתח חמור לעתירות נגד דרעי.

כמו"כ הוא התייחס לפרשת דרעי ואמר כי "אין מדובר במי שמעד באופן חד פעמי ושב מיד לדרך הישר. אין מדובר במי שסטה קלות מן השורה. במי שפעל שלא כדין תחת 'כובע פרטי' ובמנותק מתפקידיו הציבוריים ואף לא במי שהכיר בחטאיו ולקח אחריות על מעשיו".

מתנועת ש"ס נמסר בתגובה כי "התנועה מקבלת בסיפוק את חוות דעת היועץ המשפטי לממשלה, הקובעת במפורש כי אין כל מניעה משפטית למינוי יו"ר התנועה, הרב אריה דרעי לשר הכלכלה. יש לברך על כיבוד רצון הבוחר ותוצאות הבחירות, מה עוד שהאירועים שעמדו ביסוד ההליכים המדוברים התרחשו לפני 30 שנה. ש"ס מברכת על כוונתו של ראש הממשלה להשלים בהקדם את הרכבת הממשלה על מנת לטפל בצרכי המדינה הדחופים".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    בעיניי, ויינשטיין הוא זקן אשמאי מגלומן שמרגיש בעל הבית על העולם.

  2. 1

    אני שאלה. היועה"מ לממשלה הוא העובד הציבורי היחיד שבעת שקשה לו הוא לו עובד. כולם עובדים גם אם זה קשה להם. מה נשתנה ?